مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 09:052018-04-23بين الملل

جلسه تجدیدنظر درخصوص پرونده کاراجیچ امروز برگزار می شود


قضات سازمان ملل امروز (دوشنبه) جلسه دو روزه رسیدگی به درخواست تجدید نظر رادوان کاراجیچ، رهبر سابق صرب های بوسنی را آغاز می کنند که نسبت به حکم محکومیت و حبس 40 ساله اش به خاطر ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی در درگیری های خونین دهه 1990 بوسنی درخواست استیناف داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاراجیچ 72 ساله در مارس 2016 میلادی به خاطر کشتارهایی که در جریان جنگ سه ساله بوسنی مرتکب شده بود به 40 سال حبس محکوم شد؛ جنگی که در جریان آن 100 هزار تن کشته و 2.

2 میلیون تن دیگر بی خانمان شدند.

کاراجیچ که زمانی قدرتمندترین رهبر صرب های بوسنی بود، پس از مرگ اسلوبودان میلوشویچ، رییس جمهور سابق صربستان در حین دادگاه، به عالی ترین مقامی که در دادگاه کیفری بین المللی برای یوگوسلاوی سابق محکوم شده، تبدیل شد.

اما پیتر رابینسون، وکیل کاراجیچ این محکومیت را به چالش کشیده و می گوید موکلم تحت یک دادگاه عادلانه قرار نداشته چراکه قضات سازمان ملل از قبل او را متهم فرض کرده و سپس قضاوتی را برای توجیه فرضیه شان آغاز کردند.

کاراجیچ حکم محکومیت صادر شده علیه خود را به عنوان حکم ناعادلانه محکوم کرده و به 50 دلیل درخواست تجدیدنظر داده و قضات را به برگزاری یک دادگاه سیاسی متهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه تجدیدنظر درخصوص پرونده کاراجیچ امروز برگزار می شود

جلسه تجدیدنظر درخصوص پرونده کاراجیچ امروز برگزار می شود