مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 08:362018-04-23دانش

چرم با فناوری نانو در برابر شعله مقاوم سازی شد


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند پروژه ای در راستای مقاوم سازی چرم در برابر شعله را با فناوری نانو به نتیجه برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سمانه سپهری مجری طرح بهبود ویژگی مقاومت در برابر شعله چرم با افزودن نانوذرات رس اظهار کرد: صنعت چرم در ایران، پیشینه ای طولانی دارد، ولی با گذشت سال ها از ورود ماشین آلات این صنعت به کشور، مشکلات زیادی در این صنعت به چشم می خورد.

وی با اشاره به برخی مشکلات این صنعت افزود: توجه و حمایت درست و کافی از این صنعت نشده و تحقیقات در زمینه های مربوط به این صنعت در کشور بسیار محدود و ناکافی بوده است.

وی با بیان اینکه این صنعت همچنان به صورت سنتی اداره می شود، افزود: با توجه به اینکه کشور ایران در صنعت چرم دارای مزیت نسبی است و در صورت رشد علمی و فناوری، محصولات چرمی ساخت ایران می توانند سهمی از بازار های جهانی را به خود اختصاص دهند تحقیق و پژوهش در زمینه های مرتبط با این صنعت لازم و ضروری به نظر می رسد.

به گفته این محقق، تولید چرم با قابلیت های بیشتر مانند مقاوم کردن چرم در برابر آتش و مطابق با استاندارد های جهانی از جمله موضوعات اولویت دار تحقیقاتی به شمار می رود.

سپهری با تاکید بر اینکه انجام این پژوهش گامی در جهت ارتقای دانش ساخت چرم بوده است، افزود: از آنجایی که فرآیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرم با فناوری نانو در برابر شعله مقاوم سازی شد

چرم با فناوری نانو در برابر شعله مقاوم سازی شد