مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 08:102018-04-23فناوري

رونمایی اپل از روباتی که گوشی های قدیمی آیفون را بازیافت می کند


اپل از یک روبات جدید به نام دیزی رونمایی کرده است که می تواند در هر ساعت 200 دستگاه گوشی هوشمند آیفون را بازیافت کند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت the verge، حدود یک سال پیش بود که اپل در یک اقدام شگفت انگیز و بلندپروازانه اعلام کرد که از این پس تمامی گوشی های آیفون و محصولات تولیدی اپل از موادی ساخته خواهند شد که به طور کامل قابل بازیافت باشند.

حالا اپل روبات جدیدی را تحت عنوان دیزی (Daisy ) معرفی و رونمایی کرده است که قابلیت عملی و اجرایی کردن ادعای اپل در سال گذشته را دارد.

نکته قابل توجه در این روبات جدید آن است که دیزی قادر است بازیافت محصولات اپل را با سرعت چشمگیر و قابل ملاحظه ای انجام دهد به گونه ای که می تواند در هر ساعت 200 دستگاه گوشی هوشمند آیفون را بازیافت کند.

این روبات هوشمند با بهره گیری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، می تواند 9 دستگاه آیفون را شناسایی و یکایک قطعات آن را به طور کاملا سالم جداسازی کند.

وقتی که این قطعات جداسازی و وارد روند بازیافت شوند، از هر 100 هزار دستگاه حدودا 1900 کیلوگرم آلومینیوم، 770 کیلوگرم کبالت، 710 کیلوگرم مس و 11 کیلوگرم عناصر کمیاب استخراج خواهد شد.

این اقدام از دو لحاظ اثرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت: یکی اینکه این قطعات و عناصر در صورتی که تاکنون در طبیعت و بعنوان زباله رها می شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی اپل از روباتی که گوشی های قدیمی آیفون را بازیافت می کند

رونمایی اپل از روباتی که گوشی های قدیمی آیفون را بازیافت می کند