مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 23:012018-04-22بين الملل

عطوان: اگر ترکیه با عراق و سوریه همکاری نکند، تجزیه خواهد شد


سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت که طرح تجزیه آمریکا برای کشورهای منطقه غرب آسیا وارد مرحله دوم شده است و پس از سوریه، تجزیه ترکیه کلید خواهد خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم روز یکشنبه در یادداشتی با اشاره به اظهارات اردوغان که گفته حمایت آمریکا از شبه نظامیان کُرد سوری و تسلیح آن ها امنیت ملی ترکیه را تهدید می کند، نوشت که این گونه تهدیدها جدید نبوده و قابل پیش بینی بود، ولی آنچه حائز اهمیت است نحوه مقابله با خطراتی است که ترکیه را تهدید می کند.

رییس جمهوری ترکیه روز شنبه در سخنرانی اش از وجود تلاش هایی برای اجرای نقشه ای خبر داد که هدف آن ترسیم مرزهای کشورهای منطقه است که از عراق و سوریه شروع شده و به زودی بر گُرده ترکیه سنگینی خواهد کرد.

عطوان می نویسد، هدف آمریکا از این نقشه تجزیه کشورهای منطقه غرب آسیا و تشکیل کشورهای جدیدی براساس فرقه و نژاد است و این نقشه از هفت سال پیش آغاز شده است.

به گفته او، این نقشه ای است که خود ترکیه و بسیاری از کشورهای عربی در نتیجه سوء تفاهم یا فشارهای آمریکا در آن مشارکت کردند و آنچه امروز در سوریه و عراق رخ می دهد، پیاده سازی دقیق این نقشه آمریکایی هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: اگر ترکیه با عراق و سوریه همکاری نکند، تجزیه خواهد شد

عطوان: اگر ترکیه با عراق و سوریه همکاری نکند، تجزیه خواهد شد