مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 14:052018-04-22بين الملل

جشن افتتاح سینما در عربستان همزمان با مجازات اعدام 42 تن در سال 2018


در حالی عربستان چند روز قبل افتتاح سالن های سینمایی در این کشور را در حضور رسانه های داخلی و خارجی جشن گرفت که در سال 2018 قرار است سر 42 تن در این کشور قطع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، عربستان در تاریخ 18 آوریل جاری اولین سالن سینما در این کشور واقع در مرکز تجاری ملک عبدالله را در شهر ریاض پس از گذشت بیش از سه دهه با حضور وزیر فرهنگ و رسانه این کشور و تعدادی از دیگر مسؤولان و دیپلمات ها افتتاح کرد.

اما پشت این تصویری که ریاض سعی می کند با آن موارد رو به افزایش نقض حقوق بشر در این کشور را بپوشاند هنوز شمشیر اعدام دیده می شود که تقریبا هر روز سر شهروندان و اتباع خارجی ساکن این کشور را به دلیل ارتکاب جرائم مختلف قطع می کند، جرائمی که طبق قوانین بین المللی در رده جرائم بسیار خطرناک نیستند، به طوری که 50 درصد احکام اعدام اجرا شده از ابتدای سال 2018 در این کشور به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر است.

طبق آمار سازمان حقوق بشر اروپا-عربستان، صدور و اجرای حکم اعدام در سه ماهه نخست سال 2018 در عربستان 72 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و ده ها تن از اتباع کشورهای مختلف جزء کسانی هستند که چنین حکمی برای آنها صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن افتتاح سینما در عربستان همزمان با مجازات اعدام 42 تن در سال 2018

جشن افتتاح سینما در عربستان همزمان با مجازات اعدام 42 تن در سال 2018