مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 08:112018-04-22اقتصادي

120میلیارد تومان برای خرید یک نرم افزار فرانسوی؟؟!


تنها به 27درصد پرونده های مالیاتی در سامانه رسیدگی می شود و محاسبه مالیات همچنان سلیقه ای است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نظام جامع مالیاتی یکی از ارکان سیستم اقتصادی کشور محسوب می شود که از سال 89 وارد فاز اجرایی شد و یکی از مهم ترین پایه های آن ایجاد نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی بوده که اهدافی نظیر افزایش رضایت مؤدیان و درآمد های مالیاتی را در کنار کاهش فرار مالیاتی و پایین آوردن هزینه وصول درآمد مالیاتی به همراه دیگر اهداف دنبال می کند.

در دولت های یازدهم و دوازدهم طرح جامع مالیاتی و اجرای پروژه بزرگ نرم افزار یکپارچه مالیاتی (ITS) به عنوان یکی از ابرپروژه های وزارت اقتصاد تعریف شد تا نظام مالیاتی به سمت سیستمی شدن و شفافیت بیشتر با رویکرد پایدارسازی درآمد ها حرکت کند.

طرح جامع مالیاتی زیربرنامه های متعددی دارد که بخشی از آن ها اجرا شده و بخشی نیز در حال اجراست؛ یکی از مهم ترین ابعاد آن راه اندازی نرم افزار یکپارچه بوده که در نهایت پیاده سازی آن به دست شرکت فرانسوی بول افتاد.

قرار بود این طرح در سال های 95 و 96 توسعه و تکمیل شود، اما اخبار و اتفاقات نشان می دهد که نه تنها این طرح تکمیل نشده، بلکه در گام های اولیه نیز همچنان با مشکلات عدیده ای روبه رو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120میلیارد تومان برای خرید یک نرم افزار فرانسوی؟؟!

120میلیارد تومان برای خرید یک نرم افزار فرانسوی؟؟!