مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 07:262018-04-22بين الملل

تنش ترکیه با هلند و اتریش بر سر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بالا گرفت


در پی ممانعت هلند و اتریش از سفر مقامات ترکیه برای تبلیغ انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، وزیر امور اروپایی آنکارا این کشور ها را به نژادپرستی متهم کرد.

- تنش ترکیه با هلند و اتریش بر سر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بالا گرفت " در پی ممانعت هلند و اتریش از سفر مقامات ترکیه برای تبلیغ انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، وزیر امور اروپایی آنکارا این کشور ها را به نژادپرستی متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عمر چلیک وزیر امور اروپایی شامگاه شنبه با انتقاد از رویکرد ضد ترکی در اروپا، دولت های هلند و اتریش را به نژادپرستی و غیردموکراتیک بودن متهم کرد.

چلیک با بیان اینکه سران اتریش و هلند از جنبش های ضد ترکی و بیگانه هراسی حمایت می کنند، گفت: مشخص که صدراعظم اتریش و نخست وزیر هلند این تصمیمات را بر مبنای ارزش های دموکراتیک نمی گیرند .

به نوشته روزنامه دیلی صاباح وی با انتقاد از اینکه دو کشور مذکور مانع سفر سیاستمداران ترکیه ای برای تبلیغ حول انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری می شوند، از هلند و اتریش خواست تا آسیب زدن به ارزش های دموکراتیک را کنار بگذارند، زیرا باعث خصومت سیاسی می شود.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش روز جمعه گفته بود سفر سیاستمداران ترکیه ای برای برگزاری همایش های تبلیغاتی درباره انتخابات زودهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش ترکیه با هلند و اتریش بر سر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بالا گرفت

تنش ترکیه با هلند و اتریش بر سر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بالا گرفت