مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 اردیبهشت 1397 ساعت 11:202018-04-21سياسي

گزارش بزرگداشت سعدی در آرامگاهش


مراسم بزرگداشت یادروز سعدی، همانند سال های گذشته، با حضور مسئولان و مردم در محل آرامگاه این شاعر پرآوازه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین ابراهیمی دینانی شامگاه جمعه 31 فروردین در آیین یادروز سعدی بیان کرد: سعدی به همان اندازه که در نظم و نثر سهل و ممتنع است، شخصیتش پیچیده، بغرنج و معماگونه است.

این استاد فلسفه با بیان این که سعدی فقیه شافعی و متکلم اشعری در نظامیه بود، افزود: سعدی به نظامیه وفادار نماند چون فرزند شیراز و رند عالم بود.

دینانی با بیان این که شعر به قدرت خیال زنده است و سعدی در قدرت خیال و توانایی عقل کم نظیر است، گفت: سخن سعدی جمع بین عقل نظری و عملی است.

او با بیان این که سعدی اشعری نماند، به عرفان او اشاره کرد و افزود: سعدی تنها استاد اخلاق و سخن و ادیب نیست، سعدی یک عارف بزرگ و حکیم بزرگ است.

ابراهیمی دینانی با اشاره به اینکه سعدی در گلستان به نقل از رسول اکرم (ص) آورده که من وقت هایی دارم که در آن وقت هیچ پیغمبر و فرشته ای نمی تواند حضور داشته باشد، بیان کرد: سعدی آن وقت را همان وقتی تعبیر کرده که انسان با حق تعالی خلوت می کند.

کوروش کمالی سروستانی مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس نیز در این مراسم گفت: سعدی شاعری است که او را ملک المتکلمین و رب النوع ادب فارسی خوانده اند و آفرینشش را در خلق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش بزرگداشت سعدی در آرامگاهش

گزارش بزرگداشت سعدی در آرامگاهش