مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 16:202018-04-20سياسي

ایجاد دوره میان رشته ای «علوم داده» در مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس


کلیات راه اندازی دوره میان رشته ای «علوم داده» در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در نشست اخیر شورای این دانشگاه به تصویب رسید.

- ایجاد دوره میان رشته ای علوم داده در مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس کلیات راه اندازی دوره میان رشته ای علوم داده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در نشست اخیر شورای این دانشگاه به تصویب رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری در این نشست، با توضیحاتی درباره این رشته گفت: علوم داده موضوعی میان رشته ای است که رشته های آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر در آن نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

از آنجا که علوم داده به طور مستقیم با مبانی نظری و فناوری های نوین و پیشرفته ارتباط دارد، با سرعت شگرفی رو به تکامل و پیشرفت است، اهمیت داشتن متخصصانی در این موضوع که بتوانند به ابعاد نظری این زمینه تسلط داشته و به تبع آن در پیشرفت علمی کشور موثر باشند، در راستای برنامه های توسعه علم و فناوری کشور و توجه به تحقیقات بنیادی علوم الزامی به نظر می رسد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد این رشته تصریح کرد: نیاز به پردازش و تحلیل داده های حجیم از الزامات عصر حاضر بوده و تربیت متخصصانی که بتوانند در این زمینه فعال باشند، اجتناب ناپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد دوره میان رشته ای «علوم داده» در مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس

ایجاد دوره میان رشته ای «علوم داده» در مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس