مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 14:052018-04-19فرهنگي

اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ بومی


محمد فارسی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ بومی در جامعه امروزی، اظهار کرد: فرهنگ بومی مبین هویت قومی است که در طول سالیان متمادی در اقلیمی زیسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بزرگداشت زنده یاد احمد گرگین با عنوان بشکسه دیل پنجشنبه، 6 اردیبهشت 97 در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار خواهد شد.

در پی این موضوع محمد فارسی شاعر گیلانی با بیان اینکه گفتار (زبان)، رفتار، پوشش ها، مراوده ها و ارتباطات می تواند سرمایه ماندگار و باستانی هر ولایتی باشد، اظهار کرد: این مولفه ها اصولی ترین راهی است که محققان و فرهنگ شناسان از گذرگاه پژوهش و نگارش به ماهیت واقعی فرهنگ بومی دست می یابند.

او در پاسخ به این سوال که نقش شاعران بومی که به گویش های محلی شعر می سرایند در احیا و زنده نگه داشتن گویش های بومی چقدر است، گفت: شاعران هر ولایت که با ظرفیت گویش، شعر می سرایند حافظ فرهنگ اقلیم شان هستند.

قهرا بیشترین نگاهشان به خاطر ماندگاری زبانشان خواهد بود، اما اگر این نوع سرایش تنها به منظور حفظ واژگان باشد، کار هنری چندانی نخواهد بود و چه خوب است که شاعران محلی سرا با دید وسیع تری و با تلاش و عشق وافر، ضمن در نظر گرفتن همبستگی واژگان خالق آثاری باشند که نه تنها مخاطبان و حاضران را به تفکر و تعمیق وا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ بومی

اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ بومی