مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 08:002018-04-19اقتصادي

کاهش حجم مخزن آب زیرزمینی دشت شهرکرد به 193 میلیون متر مکعب


مدیر دفتر حفاظت منابع و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: طی 10 سال گذشته میزان حجم مخزن سفره های آب زیرزمینی در دشت شهرکرد 193 میلیون متر مکعب کاهش داشته است که بیشترین میزان کاهش در سطح دشت های استان است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی ناصری در هم اندیشی سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب با حضور بهره برداران شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: منابع آب در سطح کشور دارای وضعیت بحرانی است و در همین راستا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح آیتم های مختلفی همانند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه دیده شده تا مسائل مرتبط با آب و روش های صرفه جویی بیان شود.

ناصری با بیان اینکه وضعیت منابع آب در چند سال گذشته در استان مطلوب نبوده است، تصریح کرد: طی 10 سال گذشته میزان حجم مخزن سفره های آب زیرزمینی در دشت شهرکرد 193 میلیون متر مکعب کاهش داشته است که بیشترین میزان کاهش در سطح دشت های استان است.

وی ادامه داد: کاهش دبی چاه ها در دشت شهرکرد قابل ملاحظه است و حدود 15 درصد چاه های آن خشک شده و میزان آبدهی آنان نیز حدود 50 درصد کاهش یافته است.

ناصری اضافه کرد: 15 درصد چاه های استان خشک شده و دبی آنان به حد رسیده است از نظر اقتصادی توجیه لازم برای بهره برداری ندارند و با کاهش بارندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حجم مخزن آب زیرزمینی دشت شهرکرد به 193 میلیون متر مکعب

کاهش حجم مخزن آب زیرزمینی دشت شهرکرد به 193 میلیون متر مکعب