مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 03:202018-04-18سياسي

وقتی صداوسیما به دام می افتد


طبیعتا ساختار برنامه های گفت وگومحور باید به گونه ای باشد که تسلط مجری یا به طور کلی عوامل تولید به موضوعات مطرح شده حداقل از مهمان برنامه کمتر نباشد، - تا از بیان اطلاعاتی که در صحت آنها شبهاتی وجود دارد، جلوگیری شود.

گفت وگوهای یک طرفه گاهی باعث می شود تا فرد مصاحبه شونده اطلاعات و نظرات شخصی را به هم آمیخته و در قالب اطلاعات مستند ارائه کند.

در این شرایط اگر مجری به دلایل گوناگون نتواند این موضوع را تشخیص دهد، طبیعتا روند مصاحبه به اشتباه پیش خواهد رفت و حواشی به دنبال خواهد داشت.

موضوعی که مدتی است در برخی از برنامه های صداوسیما که به عنوان یک رسانه رسمی و فراگیر در حال فعالیت است نیز دیده می شود؛ به عنوان مثال در روزهای اخیر برنامه صبحگاهی حالا خورشید با حضور یک بانوی زلزله زده کرمانشاهی روایتی از کارآفرینی و زندگی در چادرها را بعد از گذشت بیش از پنج ماه از زلزله سرپل ذهاب به تصویر کشید که در ادامه دوربین یکی از خبرگزاری ها با حضور در آپارتمان محل زندگی این فرد که اتفاقا از امکانات قابل قبولی هم برخوردار بود، از جعلی بودن این خبر پرده برداشت.

اما برخی از رسانه ها این عملکرد را به رویکرد انتقادی صداوسیما به دولت یا بی دقتی و غیرحرفه ای بودن عوامل تولید برنامه حالا خورشید و تلویزیون نسبت می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی صداوسیما به دام می افتد

وقتی صداوسیما به دام می افتد