مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 ساعت 14:152018-04-18فرهنگي

میراث فرهنگی سهم اش را به کودکان داد


مدیرکل پایگاه های جهانی میراث فرهنگی گفت: آموزش، معرفی و آگاه کردن نسل های مختلف نسبت به ارزش های میراث فرهنگی بهترین راه برای حفظ بناها و محوطه های تاریخی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی که امروز چهارشنبه 29 فروردین در کاخ جهانی گلستان برگزار شد، دفتر امور پایگاه های میراث جهانی ترجیح داده تا بیشترین برنامه های مربوط به این حوزه را به گروه سنی کودکان و نوجوانان اختصاص دهد، بنابراین کارگاه های متنوع آموزشی و معرفی ارزش های برجسته آثار تاریخی به کودکان و نوجوانان را در دستور کار قرار داده است.

فرهاد عزیزی در افتتاح نمادین اغاز کار این کارگاه ها در کاخ گلستان با اشاره به شعار امسال ایکوموس (شورای بین المللی بناها و محوطه ها)، با عنوان "میراث برای نسل ها" گفت: برای تحقق این شعار برنامه های مختلفی مانند آشنایی کودکان با میراث فرهنگی، برنامه ها و رویدادهای مختلف تعریف کرده ایم.

او با اشاره به لزوم سرمایه گذاری روی کودکان برای آشنا کردن و فهماندن اهمیت میراث فرهنگی به آن ها، افزود: اگر این سرمایه گذاری از سال های ابتدایی حضور ان ها انجام شود، قطعا شاهد خسارت های انسانی به بناهای تاریخی مانند دیوار نویسی، حکاکی و آسیب به آثار تاریخی در آینده نخواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی سهم اش را به کودکان داد

میراث فرهنگی سهم اش را به کودکان داد