مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 ساعت 12:202018-04-18پزشكي

تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است


مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبداله بهمنش در جمع خبرنگاران افزود: مردم از خرید گوشت از قصابی های غیرمجاز و اطراف شهرها و همچنین ذبح دام در منازل خود به ویژه در فصول گرما اکیدا خودداری کنند .

وی با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، اظهارکرد: امیدواریم با رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم، این وضعیت همچنان ادامه یابد .

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری معمولا در فصل گرما و با افزایش جمعیت کنه ها، صورت می گیرد .

بهمنش با اشاره به اینکه این بیماری در دام علائم خاصی ندارد و معمولا به صورت یک تب زودگذر دیده می شود، تصریح کرد: بنابراین تشخیص آن در دام ها بسیار سخت و مشکل است، اما در جمعیت انسانی این بیماری با درصد کشتار بالا می تواند مخاطرات جدی و زیادی را ایجاد کند .

وی با اشاره به راههای انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ادامه داد: این بیماری از طریق گزش کنه، ذبح دام، ترشحات و خون دام و تمامی گوشت تازه ذبح شده با زخم بدن انسان می تواند منتقل شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است

تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است