مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 ساعت 11:562018-04-18پزشكي

نرخ بروز سرطان در ایران سالانه 158 مورد از 100 هزار نفر است


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: متوسط نرخ بروز سرطان در ایران در هر سال، 158 مورد در هر 100 هزار نفر (با در نظر گرفتن سرطان پوست) و 143 مورد در هر 100 هزار نفر (بدون درنظر گرفتن سرطان های پوست) است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،گفت: ثبت سرطان ضرورت اولیه نظام ارائه آمار سرطان در دنیا و از جمله زیر ساخت های مورد نیاز برای استقرار برنامه کنترل سرطان است که نقش مهمی در طراحی و پایش برنامه های کنترلی سرطان از جمله ارزیابی برنامه های غربالگری سرطان، پیگیری بیماران مبتلا به سرطان و ارزیابی شاخص های پیش آگهی و اختصاص منابع مالی و انسانی دارد.

وی مرجع جهانی ثبت سرطان در پنج قاره جهان را معتبرترین منبع جهانی در زمینه ثبت سرطان در کشور های مختلف دنیا توصیف کرد و گفت: با این که حدود 70 درصد کل موارد سرطان در جهان، در کشور های در حال توسعه اتفاق می افتد، بیشتر سیستم های ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، در کشور های توسعه یافته قرار دارند و تعداد کمی از آن ها در کشور های در حال توسعه هستند.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: از سویی دیگر، متاسفانه اغلب سیستم های ثبت سرطان موجود در کشور های درحال توسعه، با کیفیت بسیار پایینی اطلاعات لازم را جهت بررسی موارد سرطان جمع آوری می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بروز سرطان در ایران سالانه 158 مورد از 100 هزار نفر است

نرخ بروز سرطان در ایران سالانه 158 مورد از 100 هزار نفر است