مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 13:502018-04-17پزشكي

تداخلات غذایی را جدی بگیریم


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تاثیر مصرف توامان برخی غذاها، گفت: تداخلات ناشی از مصرف موادغذایی به دلیل دارا بودن طبع های متفاوت می تواند منجر بروز مشکلاتی در هضم این غذاها منجر شود.

- سید کاظم کاظمینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد غذاهایی که نباید به همراه یکدیگر مصرف شوند، اظهار کرد: تداخل ناشی از مصرف موادغذایی به دلیل دارا بودن طبع های گرم و سرد منجر به روز مشکلاتی در هضم می شود و به دنبال آن می تواند عملکرد سیستم گوارش را مختل کند.

وی ادامه داد: البته تجربه نشان داده است که مصرف غذاهای با کیفیت های مشابه و طبع های یکسان نیز می تواند اثرات نامطلوبی بر بدن بگذارد و در برخی موارد بعد از هضم غذا می تواند باعث ایجاد بیماری شود یا ترکیب آن ها باعث بر هم خوردن ماهیت اصلی آن غذاها شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان نمونه متذکر شد: مصرف لبنیات با گوشت مرغ یا ماهی، تخم مرغ و ماهی، سرکه و حلیم، لبنیات و ترشیجات، پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا حتی سرکه و ماش، سرکه و ماست، ماست و ترب، شیر برنج و آرد گندم، انار و حلیم و خوردن سرکه پس از مصرف برنج، نباید با هم مصرف شوند.

وی همچنین مصرف توامان خربزه و عسل، خربزه و مویز یا خربزه و انبه، کله پاچه گوسفند و انگور را نیز نهی کرد و ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداخلات غذایی را جدی بگیریم

تداخلات غذایی را جدی بگیریم