مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 10:352018-04-17بين الملل

شکست اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم های جدید ایران


اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت ایتالیا و ترس از اینکه نتواند مانع از خروج رییس جمهور آمریکا از توافق هسته ای شود، نتوانست بر سر تحریم جدید ایران به توافق دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی دیپلمات ها در حاشیه نشست وزیران امور خارجه عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ گفتند که این نتیجه به این معنی است که اتحادیه اروپا احتمالا نمی تواند تا ضرب الاجل دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای اصلاح توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در تاریخ 12 مه، کاری انجام دهد.

اتحادیه اروپا مایل است این توافق را که در ژوییه 2015 حاصل شد و موجب محدویت فعالیت های هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های بین المللی این کشور شده است، حفظ کند اما رییس جمهور ترامپ بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و هشدار داده است که اگر اروپایی ها آنچه وی نقاط ضعف این توافق می داند را اصلاح نکنند، واشنگتن دیگر تحریم های مرتبط هسته ای ایران را تعلیق نخواهد کرد.

فرانسه، انگلیس و آلمان در تلاش برای پاسخگویی به انتقادات ترامپ علیه توافق هسته ای و تهران پیشنهاد تحریم هایی را علیه ایران داده اند.

آنها امیدوار بودند که این اقدام بتواند ترامپ را برای ماندن در توافق هسته ای متقاعد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم های جدید ایران

شکست اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم های جدید ایران