مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 10:012018-04-17پزشكي

رییس سازمان غذا و دارو: حق مسئولیت فنی داروساز از مصادیق خدمات تشخیصی و درمانی است


بر اساس اسناد بالادستی و قوانین جاری کشور، داروخانه از زمره موسسات پزشکی است و مسئول فنی داروخانه هم تراز مسئول فنی سایر موسسات پزشکی بشمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت "، غلامرضا اصغری با اشاره به اهمیت و ضرورت تثبیت جایگاه حرفه ای و حقوقی حلقه های زنجیره ارائه خدمات سلامت به ویژه داروسازان جهت تحقق اهداف اسناد بالادستی، گفت: داروساز مسئول فنی داروخانه جزء اخیر زنجیره خدمات درمانی بوده و نمی توان بین ارائه خدمات درمانی و دارویی تفکیکی قائل شد و همزمان انتظار توسعه و ارتقای خدمات داشت.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: در جهان امروز، داروخانه و داروساز حلقه نهایی زنجیره خدمات درمانی حوزه سلامت هستند، داروساز مسئول فنی داروخانه ارائه دهنده بخشی از خدمات درمانی است و در قبال آن هم به لحاظ قوانین جاری و شرعی پاسخگوست، این پاسخگویی و ضمان قاعدتا در برابر ماموریت و مسئولیتی، مشخص و معین شده است که همان مسئولیت فنی و حرفه ای داروساز است و محروم کردن و نادیده گرفتن این خدمات فنی و حرفه ای همزمان با پاسخگویی و ضمان همخوانی ندارد.

معاون وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر ضرورت بهره گیری از تجارب سایر ملل در این حوزه تاکید کرد: به عنوان دستگاه مسئول و ناظر در حوزه دارو، راهی برای توسعه و ارتقای جزء دارویی خدمات سلامت جز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان غذا و دارو: حق مسئولیت فنی داروساز از مصادیق خدمات تشخیصی و درمانی است

رییس سازمان غذا و دارو: حق مسئولیت فنی داروساز از مصادیق خدمات تشخیصی و درمانی است