مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 09:312018-04-17پزشكي

متخصص گوارش مطرح کرد بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کبد چرب


یک متخصص گوارش با بیان اینکه درحال حاضر درمان قاطعی برای کبد چرب وجود ندارد گفت: برطرف کردن علل زمینه ای مثل دیابت و چاقی و اصلاح رژیم غذایی به بهبود این بیماری کمک می کند.

- عباسعلی محرابیان متخصص گوارش در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و تغذیه " در خصوص بیماری کبد چرب اظهار داشت: این بیماری در اغلب موارد و خصوصا در اوائل علائمی ندارد اما با گذشت سال ها و پیشرفت بیماری علائمی مثل ضعف و خستگی، کاهش اشت ها، تهوع و اختلال در حافظه و قضاوت و تمرکز حواس بروز می کند.

وی افزود: گاهی بزرگی کبد در معاینه توسط پزشک و درد سمت راست زیر دنده ها و لکه های تیره در پوست خصوصا گردن و زیر بغل دیده می شود در مراحل انتهایی که سیروز کبدی ایجاد شده باشد تورم شکم و اندام ها، تحلیل رفتن عضلات، خونریزی داخلی، یرقان و زردی بدن و نارسایی کبدی و اغما ایجاد می شود که نیاز به پیوند کبد در صورت امکان دارد.

علائم کبد چرب محرابیان با بیان اینکه این بیماری اغلب در مراحل اولیه علائمی ندارد و پزشک بطور اتفاقی متوجه بزرگی کبد درحین معاینه می شود و یا در جریان ازمایشات چکاپ دوره ای افزایش آنزیم های کبدی و یا در حین سونوگرافی متوجه کبد چرب می شویم گفت: در اینصورت پزشک با بررسی علل افزایش آنزیم ها و علل مختلف آن پی به کبد چرب می برد؛ در مواردی هم قطعی ترین مدرک برای اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص گوارش مطرح کرد بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

متخصص گوارش مطرح کرد بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کبد چرب