مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1397 ساعت 22:462018-04-16پزشكي

سالانه 170000 نفر در کشور مورد گزش حیوانات قرار می گیرند


رییس اداره زئونوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه حدود 170 هزار نفر از هموطنان در کشور مورد گزش حیوانات قرار می گیرند و واکسن هاری دریافت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از رفسنجان، حسین عرفانی عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کنترل بیماری های زئونوز بیماری های مشترک انسان و حیوان با حضور مراقبان سلامت مراکز جامع سلامت و کارشناسان بیماری ها در محل سالن شهید ذکریا اظهار داشت: آن چه موجب شد امروز در رفسنجان حضور داشته باشم متأسفانه مورد مرگ مرد 58 ساله ای بود که به علت بیماری هاری به دنبال گزش سگ ولگرد رخ داده است.

وی ادامه داد: هاری یک بیماری کشنده است اما خوشبختانه دسترسی به واکسن و سروم این بیماری را داریم و اگر فرد بلافاصله بعد از گزش مراجعه کند و واکسن دریافت کند قطع به یقین می تواند در پیشگیری از بیماری مؤثر باشد.

رییس اداره زئونوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروزه بیماری هاری در سطح دنیا خیلی مورد توجه قرار گرفته، سازمان جهانی بهداشت هدفگذاری کرده که در سال 2030 میلادی موارد مرگ به علت هاری در انسان ها به علت گزش سگ را به صفر برساند.

عرفانی بیان کرد: زمانی که تغییرات اکوسیستم خود در کشور به ویژه در جنوب شرقی کشور از جمله رفسنجان را می بنییم متأسفانه تعداد سگ های ولگرد در معابر و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 170000 نفر در کشور مورد گزش حیوانات قرار می گیرند

سالانه 170000 نفر در کشور مورد گزش حیوانات قرار می گیرند