مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1397 ساعت 12:052018-04-16اقتصادي

گرانی ارز و لرزه هایی که بر اندام روزنامه نگاران می افتد


بحران کاعذ بیش از شش ماه است که گریبان مطبوعات و نشریات خصوصی را گرفته است و با وجود وعده هایی که در راستای حل این مشکل داده و گاهی هم به آن عمل شده است، - اما این مساله همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحران کمبود کاغذ از اواسط پاییز سال 96، باعث ایجاد نگرانی در میان نشریات خصوصی و طرح اعتراض هایی از سوی مدیران رسانه ها شد که البته با مرور زمان و عملی شدن وعده معاون سابق امور مطبوعاتی درباره ترخیص یک محموله کاغذ از گمرک است، تا اندازه ای کنترل شد؛ اما نوسانات بازار ارز باعث شد تا بار دیگر بازار کاغذ با بحران مواجه شود.

خبر افزایش تعرفه واردات کاغذ و تحریر روزنامه ها به دنبال افزایش قیمت ارز، واکنش برخی از روزنامه های خصوصی را که پیشتر نیز از عرض و طول و تعداد صفحاتشان کم کرده یا کلا از کاغذ به وب کوچ کرده بودند، به دنبال داشت.

در این میان محمدتقی خوشبین ـ واردکننده کاغذ ـ در گفت وگویی با ایسنا از افزایش 400 تومانی کاغذ به دنبال افزایش قیمت ارز خبر داد.

او اظهار کرد که نوسانات ارز باعث شد تا قیمت فروش کاغذ از 3570 به 3960 تومان افزایش یابد.

این واردکننده کاغذ با بیان اینکه واردات کاغذ انجام شده است ، ادامه داد: مشکل واردات کاغذ حل شده، اما هنوز وعده اصلی، یعنی تخصیص ارز عملی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی ارز و لرزه هایی که بر اندام روزنامه نگاران می افتد

گرانی ارز و لرزه هایی که بر اندام روزنامه نگاران می افتد