مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1397 ساعت 14:102018-04-10اقتصادي

39 ارز تک نرخی را بشناسید + لیست قیمت


با اجرایی شدن سیاست تک نرخی شدن ارز در اقتصاد ایران بانک مرکزی نرخ جدید 39 ارز را که تا پیش از این به صورت دولتی و آزاد عرضه می شد، اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شب گذشته در نتیجه برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت" که با حضور رییس جمهوری، چند نرخی بودن ارز منتفی و تمامی ارزها تک نرخی شدند.

این در حالی است که تا پیش از این بازار ایران شامل دو نرخ رسمی و غیررسمی ارز بود به طوری که نرخ های دولتی در مرکز مبادلات ارزی هر روزه از سوی بانک مرکزی اعلام می شد و در اختیار گروه های مشمول قرار می گرفت.

در سوی دیگر بازار آزاد ارز قرار داشت که صرافی ها عمده توزیع کنندگان ارز به مردم بودند و قیمت براساس عوامل همچون قیمت پایه ارز توزیعی از سوی بانک مرکزی به صرافی ها و همچنین عرضه و تقاضا تعیین می شد.

اما با تک نرخی شدن ارز به طور کلی فقط یک نرخ وجود خواهد داشت و تمامی ارزها با نرخی اعلامی از سوی بانک مرکزی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

براین اساس دیگر ارز مبادله ای وجود ندارد و نرخ برای همه یکسان است.

در این تصمیم گیری قیمت دلار که در نوسان اخیر بازار تا بیش از 6000 تومان رسیده بود به 4200 تومان تقلیل یافته و از این پس بازار با این نرخ به جریان خود ادامه می دهد و البته این به معنی ماندگاری دلار در 4200 تومان نیست و ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

39 ارز تک نرخی را بشناسید + لیست قیمت

39 ارز تک نرخی را بشناسید + لیست قیمت