مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 فروردین 1397 ساعت 05:562018-03-25سياسي

راه حل برطرف نمودن موانع تحقق شعار سال مانع ذهنی و عینی پیش پای کالای ایرانی


اکثر طبقات جامعه ی ما شبهه ی علمی درخصوص نتایج حمایت از کالای داخلی ندارند اما شبهه ی عملی جدی در فضای تولید، مردم را از حمایت از کالای ایرانی دور ساخته است.

- رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی امسال خود خطاب به آحاد مردم و مسئولان، مسئله ی اصلی کشور را مسئله ی اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با محور قرار دادن تولید ملی برای حل این مسئله، شعار و نام سال 1397 را حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند.

دکتر سید احسان خاندوزی، استادیار دانشکده ی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشت زیر به بررسی موانع تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی و راه حل برطرف نمودن این موانع پرداخته است.

[*] مشکل کجاست؟ شبهه دوگونه است: علمی و عملی.

در شبهه ی علمی، مخاطب نسبت به درستی یک مدعا، تردید دارد، باور نیافته و اقناع نشده است اما در شبهه ی عملی، او به آنچه در منطق و نظر پذیرفت، پایبندی نشان نمی دهد و با عذرهایی، به اصطلاح از بار مسئولیت شانه خالی می کند و در عمل التزام ندارد؛ همچون کسی که با علم به مضرات دخانیات، نمی تواند در مقابل تعارف دوستان یا عادت دیرینه ی خود یا هر دلیل دیگری، مقاومت کند و سیگار نکشد.

این رفتار در سطح اجتماعی نیز بسیار بروز می کند، مثلاً خداوند انکار اطرافیان فرعون را، هم زمان با یقین به حقانیت فرستاده ی الهی، نتیجه ی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل برطرف نمودن موانع تحقق شعار سال مانع ذهنی و عینی پیش پای کالای ایرانی

راه حل برطرف نمودن موانع تحقق شعار سال مانع ذهنی و عینی پیش پای کالای ایرانی