موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1397 ساعت 12:112018-03-24حوادث

کوتاه و مختصر از خانه های تاریخی و باصفای شیراز


خانه های تاریخی شهر شیراز یکی از چندین زیبایی این شهر است که در طول سال به ویژه ایام نوروز میزبان مسافران دور و نزدیک می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شیراز، زیبایی تاریخی شهر راز، شیراز جنت طراز تنها به باغ ها و آرامگاه سعدی و حافظ نیست؛ خانه های قدیمی این شهر با حوض های فیروزه ای و پنجره های رنگارنگی که رو به هم باز می شوند و درهای چوبی مهمان نوازش، جان هر خسته راهی را نوازش می دهد.

در این خانه ها با هر قدم و چرخش چشمی، گویی در رؤیایی به سر می بری که پر از تکه های کاشی و آینه های پر رمز و راز است، اگر مسافر دور و نزدیکی سر ظهر کلون این خانه ها را به صدا درآورد، حیاط باصفای خانه با آفتو جنگ شیراز نور بارانش می کند و چه خوش تر آن خانه ای که بوی بهارنارنجش هم مهمان نوازی کند.

خانه های شیراز نام آشنا هستند اما برای معرفی به میهمانان عزیز نوروزی، مرور کوتاه این خانه های باصفا حتماً خالی از لطف نخواهد بود.

خانه سعادت یکی از زیبایی های این خانه رخ بام خورشیدی آن است که در نگاه اول هر بیننده ای را به تحسین وامی دارد، این خانه دارای حیاط مرکزی و اتاق های سه دری و پنج دری همراه با تزیینات وابسته به معماری شامل کاشی کاری، آجرکاری، گره چینی، سنگ های حجاری و سقف های چوبی تزیینیِ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاه و مختصر از خانه های تاریخی و باصفای شیراز

کوتاه و مختصر از خانه های تاریخی و باصفای شیراز