مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 فروردین 1397 ساعت 10:352018-03-23اجتماعي

پرواز همای سعادت بر فراز البرز


هما، پرنده اساطیری یا پرنده ای که از دیرباز در تعابیر ایرانیان به پرنده سعادت معروف است و سایه اش بر سر هر کسی بیافتد سعادتمند خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه البرز، این پرنده که در تصور عده زیادی همتراز ققنوس است و فقط در افسانه ها جای دارد، نامش در ادبیات ما بسیار گفته شده و البته به سرستون های تخت جمشید هم جلوه باشکوهی بخشیده است.

امروز پس از سال ها، مرغ سعادت در جهان و ایران به مرحله ای از کمیابی رسیده که هر کسی را یارای مشاهده پرواز باشکوه این پرنده نیست و شاید فعالین زیست محیطی در زیستگاه های این پرنده سعادت دیدن هما را پیدا کنند.

بر همین اساس هم بود که سیدامیرحسین افتخاری توانست تصویر پرواز این پرنده در یکی از مکان های زندگی آن یعنی کوهستان های طالقان در استان البرز را شکار کند.

" آغاز تحقیقات درباره پرنده هما گفتنی است چندی پیش رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان با اشاره به وجود هما در مناطق کوهستانی طالقان، از آغاز تحقیقات درباره این پرنده خبر داده بود.

حشمت اله کشیری در این خصوص به ایسنا البرز گفته بود که پس از همکاری تشکل های غیردولتی و جوامع محلی با محیط زیست طالقان، تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان شروع شده و به دنبال آن هستیم که اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز همای سعادت بر فراز البرز

پرواز همای سعادت بر فراز البرز