مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 فروردین 1397 ساعت 09:312018-03-23فرهنگي

فرش قرمز تنها بازمانده ارگ قدیمی قصلان برای گردشگران نوروزی


یکی از روستاهای هدف گردشگری در کردستان، روستای قصلان است که در 6 کیلومتری شمال شرق قروه قرار دارد و دارای پیشینه ای بلندمدت در زمینه باستان شناسی و شناخت تاریخ و فرهنگ و هنر نیاکان این سرزمین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قروه، یکی از بناهایی که امروزه از آن به عنوان آثار تاریخی نام برده می شود، حمام هایی است که در گذشته محل اجتماعات مردمی هم به شمار می رفته است و مراسم های مهمی مانند عروسی نیز در این حمام ها برگزار می شده است.

این آثار هم اکنون به عنوان آثاری فاخر، بیانگر قدمت هنر ایرانیان است.

حمام های ایرانی در گذشته بسیار هوشمندانه ساخته می شدند، در طراحی ساختمان حمام ها با ایجاد راهرویی پیچ در پیچ در حدفاصل دهلیز و ورودی حمام با تعدیل تفاوت دمای سرد بیرون و دمای گرم داخل، مانع از سرما خوردن مراجعان می شدند.

در گذشته این حمام ها نیز همچون بازار علاوه بر این که در آن عملی مشخص انجام می گرفته، محل اجتماعات نیز بوده و مراسم های مهمی چون حنابندان، حمام عروسی، زایمان و .

نیز در آن انجام می شده است.

پاکیزگی و شستشوی تن در سرزمین ایران از روزگاران دور امری مهم و جزیی از دین بوده و با حضور دین مبین اسلام و تاکید آن بر اهمیت و ضرورت نظافت و تطهیر، ساخت جایگاهی بدین منظور از همان آغاز مورد توجه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش قرمز تنها بازمانده ارگ قدیمی قصلان برای گردشگران نوروزی

فرش قرمز تنها بازمانده ارگ قدیمی قصلان برای گردشگران نوروزی