مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 فروردین 1397 ساعت 09:252018-03-23اقتصادي

تحویل حجمی آب چاه‏‏‎های کشاورزی تفت در سال جاری


رییس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه‎ای یزد  اعلام کرد: طرح تحویل حجمی آب چاه‏‏‎های کشاورزی شهرستان تفت در سال جاری  اجرا می‎شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین باقری در شهرستان تفت از اجرای طرح تحویل حجمی آب چاه‎های کشاورزی در دشت‎های نیر- دهشیر و طاقستان برای سال جاری طبق یک برنامه زمان‏بندی خبر داد.

وی با تشریح وضعیت بارندگی و منابع آبی در شهرستان تفت نیز بیان کرد: با افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش نیاز آبی با کاهش سرانه آب تجدیدپذیر در کشور روبرو هستیم که این امر ضرورت مصرف بهینه آب و اصلاح شیوه‎های فعلی و سنتی مصرف آب در بخش های مختلف را بیش از پیش ضروری می ‏سازد.

وی به نقل از وزیر نیرو، اظهار کرد: در 47 سال اخیر در حال سپری کردن خشک ترین سال هستیم به طوری که میزان بارندگی در شهرستان تفت در شش ماهه آبی سال جاری نسبت به سال آبی گذشته با 53 در صد کاهش روبرو بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد 900 منبع آبی شهرستان تفت، افزود: مجموع چاه‏های مجاز فعال شهرستان تفت 471 حلقه چاه و تعداد قنوات آن 429 دهنه است که متاسفانه به دلیل خشکسالی‎های مستمر و همچنین برداشت بی‎رویه از منابع آب زیرزمینی، میزان افت متوسط سالیانه سطح آب زیرزمینی در برخی از دشت‏های شهرستان تفت تا 43 سانتی متر در سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل حجمی آب چاه‏‏‎های کشاورزی تفت در سال جاری

تحویل حجمی آب چاه‏‏‎های کشاورزی تفت در سال جاری