مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 12:202018-03-22سياسي

وحشی بافقی، شاعری که قبل و بعد از مرگش به آرامش نرسید


وحشی مردی پاکباز، وارسته، حساس، بلند همت و گوشه گیر بود و با آن که سنت شاعران زمان او، سفر و مهاجرت به هند و بهره مندی از دربار گورگانی و امیران هند بود، - از کشور پا بیرون نگذاشت و پس از بازگشت به یزد، در همان جا به منظور اندوختن اندیشه و هنر و ادب ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مولانا کمال الدین محمد و به قولی شمس الدین محمد متخلص به وحشی ، در بافق که یکی از شهرستان‎‎های کنونی یزد است، دیده به جهان گشود.

هر چند نام و نشانی از پدرش نیست اما آن طور که گفته شده پدرش مردی گمنام و کشاورز بود و فرزندش وحشی، را در محضر سخنور توانای بافق شرف الدین علی بافقی به شاگردی سپرد.

آنگاه با اشراف برادرش مرادی بافقی به کسب علم و فضایل همت گماشت و در محضر استادان بزرگی چون نجاتی بافقی و همتی بافقی به شاگردی پرداخت.

کمال الدین در جوانی به همراه برادرش به یزد آمد، پس از بهره‎مندی از فضایل شعرا و بزرگان یزدی به کاشان رفت.

در کاشان به واسطه سرودن بیتی نزد حاکم آن شهر جلب توجه کرد اما به دلیل حسادت برخی مردم آن دیار، آنجا را ترک و به اراک و سپس به هرمز رفت.

وحشی مردی پاکباز، وارسته، حساس، بلند همت و گوشه گیر بود و با آن که سنت شاعران زمان او، سفر و مهاجرت به هند و بهره مندی از دربار گورگانی و امیران هند بود، از کشور پا بیرون نگذاشت و پس از بازگشت به یزد، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحشی بافقی، شاعری که قبل و بعد از مرگش به آرامش نرسید

وحشی بافقی، شاعری که قبل و بعد از مرگش به آرامش نرسید