مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 10:212018-03-22اجتماعي

گزارش نوروزی فارس/ خانه موزه های تبریز، یادها و خاطره ها


در محله های تبریز که قدم می زنید نام کوچه های سیاست برایتان آشناست، نام هایی که در برهه ای از زمان کتاب های درسی مان را زینت داده بودند و حالا نام آنها در خانه هایی که روزی در آن زیسته اند برای همیشه زنده و جاوید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از تبریز، تبریز شهر نام ها، یادها و خاطره هاست، در کوچه پس کوچه های آن که قدم می زنید صدای مردان تاریخ و سیاست در گوشت زمزمه ای آشناست.

مردانی در این کوچه ها قدم می زدند که اکنون فقط نام و یادی از آنان به یادگار مانده است.

در محله های تبریز که قدم می زنید نام کوچه های سیاست برایتان آشناست، نام هایی که در برهه ای از زمان کتاب های درسی مان را زینت داده بودند و حالا نام آنها در خانه هایی که روزی در آن زیسته اند، برای همیشه زنده و جاوید است.

یکی از آن محلات تبریز که مردان بزرگی را پرورش داده است، محله ششگلان است، محله ای که یادآور شخصیت های بزرگی همچون میرزا حسن خان لشگر یکی از مردان روشنفکر عهد ناصری که اولین کتابخانه عمومی ایران را در سال 1312 در تبریز بنا نهاد.

شاهزاده امان الله میرزا ملقب به ضیاالدوله یکی از خوشنام ترین شاهزادگان قاجار و امیرنظام گروسی یکی از نامداران محله ششگلان و یکی از رجال برجسته ایران در دوران قاجار بودند و زمانی که سفیر ایران در فرانسه بود، دستگاه ضرب سکه را به ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نوروزی فارس/ خانه موزه های تبریز، یادها و خاطره ها

گزارش نوروزی فارس/ خانه موزه های تبریز، یادها و خاطره ها