مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 10:112018-03-22سياسي

تهران؛ بی نظیر در نوروز/ 3 مسجد جامع ورامین؛ شاهکار دوره ایلخانی


مسجد جامع ورامین، مسجدی قدیمی مربوط به دوره ایلخانی است و شاهکار این دوره محسوب می شود، ساخت این مسجد در دوره سلطان محمد خدابنده آغاز و در دوره پسرش به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی را راهنمای خود در این امر قرار دهید و با سفر به استان تهران نوروزی به یادماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

گزارش های قبلی تهران؛ بی نظیر در نوروز : قلعه ایرج؛ کهن ترین بنای خشتی جهان بیخ گوش تهران کاخ گلستان؛ برشی از تاریخ ایران *مسجد جامع ورامین؛ یادگاری از دوران شکوه ایلخانی مساجد در دین اسلام دارای محوریت هستند به عنوان نخستین نمود بنای اسلامی ضروری محسوب می شوند و بسیاری از مشخصات و مفاهیم مذهبی در آن هویداست، بنابراین مسجد نخستین عامل در شکل گیری معماری اسلامی است که بعدها با معماری های دیگر درآمیخت و به اوج رسید، در ایران مساجد زیادی از دیرباز تاکنون ساخته شده و در ساخت برخی از این مساجد معماری بی نظیری به کار رفته است که موجب تحسین همگان می شود.

دشت ورامین در جنوب تهران دارای تاریخچه ای بیش از 5 هزار سال بوده و تمدن های بسیاری را به خود دیده است، این منطقه یکی از زیباترین و قدیمی ترین مساجد آسیا را در خود جای داده است، مسجد جامع ورامین یادگاری از دوران شکوه ایلخانی و تنها نمونه کامل مساجد چهار ایوانی ایران است، ساخت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران؛ بی نظیر در نوروز/ 3 مسجد جامع ورامین؛ شاهکار دوره ایلخانی

تهران؛ بی نظیر در نوروز/ 3 مسجد جامع ورامین؛ شاهکار دوره ایلخانی