مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 10:052018-03-22اقتصادي

چند شرکت در سال 96 بورسی شد؟


شرکت بورس در سال 1396 برنامه داشت که 15 شرکت را وارد بورس کند، اما در نهایت تنها 7 شرکت بورسی شدند و تلاش ها برای بورسی کردن یک شرکت دیگر در هفته های پایانی اسفند ماه بی نتیجه ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای سال 1396 اعلام کرد که 15 شرکت را در این سال وارد بورس می کند و گاهی نیز این آمار را بیشتر عنوان می کرد، اما در نهایت در این سال هفت شرکت وارد بورس شدند.

همچنین شرکت بورس در اواسط سال 1396 عنوان کرد که 40 شرکت در صف انتظار ورود به بورس هستند که تعدادی از آن ها درج نماد شده اند تعدادی در انتظار پذیرش هستند و تعدادی نیز آماده عرضه اولیه بودند.

تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که سازمان و شرکت بورس بعد عرضه های اولیه ناموفقی که وجود داشت سعی کردند محافظه کارانه عمل کرده و از ورود شرکت ها به بورس جلوگیری کنند، اشاره آن ها به نماد داروسازی برکت است که در اواخر سال 1395 عرضه اولیه شد و از روز بعد از عرضه شروع به کاهش قیمت کرد و نشان داد که گران قیمت گذاری شده بود در آن زمان سازمان بورس دستور داد که تا مدتی عرضه های اولیه متوقف شوند.

از طرفی تعدادی از مسئولان شرکت بورس معتقدند که سهامداران عمده تمایلی به ورود به بازار سرمایه ندارند و این موضوع یکی از عواملی است که سبب شده شرکت بورس به برنامه خود برای بورس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند شرکت در سال 96 بورسی شد؟

چند شرکت در سال 96 بورسی شد؟