مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 فروردین 1397 ساعت 11:312018-03-21فرهنگي

اتمام مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان چهلستون


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان صبح امروز از اتمام مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان کاخ چهلستون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اتمام مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان کاخ چهلستون خبر داد و اظهار کرد: مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان کاخ عالیقاپو از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا پایان اسفند 1396 به اتمام رسید.

وی افزود: پس از پایان عملیات مرمت پیشانی این ایوان عظیم که بشدت دچار آسیب شده بود، مرحله دوم عملیات مرمت این طرح شامل مرمت تزیینات سقف ایوان که با هنر سنتی زیبای گره چینی و به صورت آلت و لغت طراحی شده آغاز شد.

بهشاد حسینی کارشناس ارشد دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی و ناظر طرح مرمت ایوان کاخ چهلستون در راستای چگونگی مرمت این بنای تاریخی عنوان کرد: این ایوان عظیم و با شکوه که بزرگترین سازه چوبی تاریخی کشور به شمار می رود با چوب چنار طراحی شده و سقف منحصر به فرد آن دارای تزیینات رنگی به صورت طلاکاری و لایه چینی است.

وی بیان داشت: در دهه 40 خورشیدی به دلیل عدم وجود ایزولاسیون مناسب در پشت بام ایوان، سقف دچار رطوبت شدید شده بود، با ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان چهلستون

اتمام مرحله دوم عملیات مرمت سقف ایوان چهلستون