مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1396 ساعت 16:112018-03-20اجتماعي

کاخ گلستان؛ برشی از تاریخ ایران


کاخ گلستان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران، برشی از تاریخ ایران است و بازمانده ارگ تاریخی تهران محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی را راهنمای خود در این امر قرار دهید و با سفر به استان تهران نوروزی به یادماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

گزارش قبلی تهران؛ بی نظیر در نوروز : قلعه ایرج؛ کهن ترین بنای خشتی جهان بیخ گوش تهران" *کاخ گلستان؛ یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران اگر به بازار تهران سر زده باشید، تنها پنج دقیقه که پیاده به سمت خیابان داور حرکت کنید، به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران می رسید، اینجا کاخ گلستان، برشی از تاریخ ایران قرار دارد.

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهن ترین بناهای پایتخت 200 ساله ایران است.

سابقه تاریخی ارگ سلطنتی به روزگار صفویه بازمی گردد.

بخش های مختلف این مجموعه در حال حاضر شامل ایوان تخت مرمر، خلوت کریم خانی، اتاق موزه (تالار سلام) و حوض خانه آن، تالار آینه، تالار عاج یا سفره خانه، تالار برلیان یا سفره خانه، تالار برلیان یا تشریفات، ساختمان کتابخانه، عمارت شمس العماره، عمارت بادگیر و حوض خانه وسیع آن، تالار الماس، کاخ ابیض و چادرخانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ گلستان؛ برشی از تاریخ ایران

کاخ گلستان؛ برشی از تاریخ ایران