مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1396 ساعت 09:512018-03-20اجتماعي

کهن شهر همدان، ستاره گردشگری ایران


همدان، شهری با 3 هزار سال قدمت و تاریخی کهن، نوروز 97 میزبان گردشگران و مسافران است و طبیعت بکر و تاریخ بلند این دیار پذیرای قدوم گردشگران خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از همدان، همدان کهن شهری است در منطقه غربی ایران و دامنه کوه الوند، این شهر اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران، یعنی مادهاست.

قدیمی ترین آثار یافت شده از محوطه باستانی هگمتانه و کتیبه های گنج نامه مربوط به دوران هخامنشیان است، هرچند همدان در دوران هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، آل بویه و سلجوقیان نیز یکی از پایتخت های کشور بوده است.

همدان به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی به عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته می شود زیرا به لحاظ مطبوع بودن آب و هوا حرف اول را در کشور می زند و سالانه به همین خاطر بسیاری از گردشگران را به خود فرا می خواند.

پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نامی است که بر دیار سرسبز و خوش آب و هوای همدان نهاده شده است، شهری با قدمت بیش از 3 هزار سال که این روزها عنوان پایتخت گردشگری آسیا را نیز بر خود می بیند.

آری؛ پایتختی گردشگری که نه تنها یک سال و باید برای همیشه بر پیشانی این شهر کهن همچون ستاره درخشان بتابد، شهر الوند سرافراز، شهر باباطاهر، شهر بوعلی سینا، شهر گنجنامه خفته در دل الوند، شهر تاریخ و شهر کوچه پس کوچه های عب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهن شهر همدان، ستاره گردشگری ایران

کهن شهر همدان، ستاره گردشگری ایران