مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 16:112018-03-19اجتماعي

محاسبه روز نخست فروردین/ خورشید تحویل سال در کدام صورت فلکی وارد می شود؟


برای فهمیدن اینکه اول فروردین چه روزی است قاعده ای وجود دارد، اگر لحظه تحویل سال تا قبل از 12 ظهر اتفاق بیفتد، - همان روز اول فروردین خواهد بود اما اگر بین ساعت 12 تا 24 باشد، فردای آن روز، اول فروردین خواهد بود.

مهدی اسحاقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون لحظه دقیق سال تحویل اظهار کرد: یک سال مدت زمانی است که زمین یک دور 360 درجه ای به دور خورشید می زند، این مدت 365 شبانه روز و 6 ساعت می شود، برای محاسبه این 6 ساعت، خیام در قرن ششم می خواست برخلاف تقویم یزدگردی عمل کند، چرا که در این تقویم ماه های سال شمسی هم مثل ماه های سال قمری در گردش بوده است و هر بار در یکی از فصل ها واقع می شود.

وی افزود: خیام برای حل این مشکل، روزهای سال را 365 روز در نظر گرفت و بعد از هر چهار سال، 6 ساعت باقی مانده هر سال را با هم جمع می کرد تا به یک روز در انتهای سال تبدیل شود و اسفند را 30 روزه کند و سال کبیسه را به وجود آورد.

مدیر انجمن ادیب استان اصفهان تصریح کرد: برای فهمیدن اینکه اول فروردین چه روزی است قاعده ای وجود دارد، اگر لحظه تحویل سال تا قبل از 12 ظهر اتفاق بیفتد، همان روز اول فروردین خواهد بود اما اگر بین ساعت 12 تا 24 باشد، فردای آن روز، اول فروردین خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاسبه روز نخست فروردین/ خورشید تحویل سال در کدام صورت فلکی وارد می شود؟

محاسبه روز نخست فروردین/ خورشید تحویل سال در کدام صورت فلکی وارد می شود؟