مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 15:462018-03-19بين الملل

ترامپ از بیم نفوذ ایران در منطقه سران عرب را به آمریکا کشاند


خبرگزاری رویترز نوشت، نگرانی آمریکا از افزایش نفوذ ایران در منطقه در سایه شکاف درون شورای همکاری خلیج فارس، دولت ترامپ را به دعوت از سران عربستان، - امارات و قطر برای سفر به واشنگتن واداشت.

، محمد بن سلمان ، ولی عهد سعودی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر و شیخ محمد بن زاید ، ولی عهد ابوظبی از روز سه شنبه هفته جاری طی چند هفته، پشت سر هم به واشنگتن خواهند رفت، اما بعید است این دیدارها بحران بلندمدت بین متحدان واشنگتن در منطقه خلیج (فارس) را حل کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره آورده است: آمریکا به دنبال از بین بردن اختلاف قطر با دیگر کشورهای عربی است بخصوص که این اختلاف به شکاف در شورای همکاری خلیج (فارس) و آسیب زدن به تلاش های آمریکا در حفظ جبهه ای قدرتمند در مقابله با ایران منجر شده است.

آمریکا امیدوار بود که امسال میزبان نشستی با حضور سران شورای همکاری خلیج (فارس) باشد اما در حالی که اختلافات کماکان وجود دارد چشم انداز برگزاری این نشست ضعیف است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا می گوید طرف های بحران خلیج (فارس) با هم اتفاق نظر ندارند، آنها آماده حل این بحران نیستند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن سال 2017 روابط تجاری وسیاسی خود را با قطر، قطع و آن را به حمایت از ایران  و تروریسم متهم کردند قطر این ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ از بیم نفوذ ایران در منطقه سران عرب را به آمریکا کشاند

ترامپ از بیم نفوذ ایران در منطقه سران عرب را به آمریکا کشاند