مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 07:262018-03-19اقتصادي

احمدرضا هدایتی چرا کالای ایرانی مظلوم است؟


با وجود پیشرفت های عظیمی که ایران پس از انقلاب در زمینه های مختلف داشته است اما هنوز به نظر می رسد اطمینانی که باید و شاید به کالای تولید داخل در ایران وجود داشته باشد، - وجود ندارد؛ صنعتی نشدن، قیمت بالا محصولات، نرسیدن به بلوغ تفکر تولیدی از اصلی ترین دلایل این موضوع است.

بعد از انقلاب اسلامی، تحولات بسیار خوبی در بخش صنعت ایران رخ داد، تحولاتی که بیانگر توانایی های مثبتِ مبتنی بر خواستن و توانستن و عملی بودن امکان اجرای راهبرد بزرگی است که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، در قالب شعار ما می توانیم برای ما به ارمغان گذاشتند.

اگرچه پس از طرح این راهبرد از سوی حضرت امام(ره) همواره تمام تلاش ها در جهت اجرای کامل آن متمرکز بوده است اما واقعیت این است که روند رشد صنعت کشور طی سال های پس از انقلاب به دلایل مختلف داخلی و خارجی، دارای فراز و فرود و اُفت و خیز بوده است.

در عین حال صنایع کشور در گذر از شرایط مونتاژکاری و وابستگی کامل تکنولوژیکی، در عمل اثبات کرده اند که چنانچه اراده کنند و بخواهند، می توانند از یک مجموعه مونتاژ کاری در چند کالای محدود، به یک مؤسسه طراح و تولیدکننده واقعی در موضوعات مختلف و در حد یک بِرند بین المللی تبدیل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمدرضا هدایتی چرا کالای ایرانی مظلوم است؟

احمدرضا هدایتی چرا کالای ایرانی مظلوم است؟