مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 12:152018-03-18بين الملل

پامپئو به عنوان مدیر سیا رهبری تعاملات با کره شمالی را بر عهده گرفته است


روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که مایک پامپئو، مدیر سازمان سیا و منتخب ترامپ برای تصدی وزارت خارجه آمریکا اکنون رهبری یکسری ارتباطات را از طریق کانال های فرعی با کره شمالی همزمان با تدارک دونالد ترامپ، - رییس جمهور آمریکا برای دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر این کشور برعهده گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه هیل، پامپئو که اخیرا از سوی ترامپ به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا نیز منصوب شد، براساس گزارش نیویورک تایمز با نمایندگان کره شمالی از طریق یک کانال میان سیا و همتایش در کره شمالی در تعامل و ارتباط بوده و در عین حال همزمان با رییس اطلاعاتی کره جنوبی نیز که برای تسهیل نشست ترامپ با کیم جونگ اون واسطه گری کرد، ارتباط داشته است.

اینکه سازمان سیا نقش برجسته ای در ارتباط با مقام های کره شمالی پیدا کند نشان دهنده تضعیف نقش وزارت خارجه آمریکاست چراکه این وزارتخانه به طور سنتی یک چنین نشست های دیپلماتیک بلندپایه ای را مدیریت می کند و اقدام اخیر ترامپ در برکناری رکس تیلرسون نیز در این فرایند بی تاثیر نبوده است.

این در حالی است که پامپئو هنوز از سوی سنای آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور تایید نشده اما روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود استدلال کرد او با این تلاش هایش از طریق مجراهای سازمان سیا تقریب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو به عنوان مدیر سیا رهبری تعاملات با کره شمالی را بر عهده گرفته است

پامپئو به عنوان مدیر سیا رهبری تعاملات با کره شمالی را بر عهده گرفته است