مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 12:012018-03-18فرهنگي

نمایشگاه آثار هنری فلسطینی ها در لبنان


نمایشگاهی از صنایع دستی، عکس، نقاشی و ابزار هنرمندان فلسطینی بر جای مانده از نیمه دوم قرن بیستم میلادی تا عصر حاضر، روز گذشته در بیروت افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی "، نمایشگاهی متشکل از آثار هنرهای دستی، عکس، نقاشی و وسایل و ابزار هنرمندان فلسطینی بر جای مانده از نیمه دوم قرن گذشته میلادی تاکنون، در مرکز فرهنگ و هنر دار النمر با عنوان گذر واژه: فلسطین روز گذشته (17مارچ 2018 میلادی) در بیروت افتتاح شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت مالی از مؤسسه مطالعات فلسطین (تأسیس 1963 میلادی) بوده که در روز پایانی نمایشگاه نیز برخی از این آثار به مزایده گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی و برخی وسایل و تجهیزات هنرمندان فلسطینی چند نسل از هنرمندان به نمایش گذاشته شد که توسط برخی کلکسیونرهای عرب و هنرمندان و دانشگاهیان کشورهای عربی با هدف کمک به مؤسسه مطالعات فلسطین به این نمایشگاه اهداء شده بود.

مؤسسه مطالعات فلسطین به دلیل روبرو شدن با مشکلات مالی فراوان مجبور به برپایی چنین نمایشگاهی شد تا بتواند بخشی از نیازهای مالی خود را تأمین کند.

این نمایشگاه نشانه ای از حمایت هنرمندان فلسطینی و عرب از مسئله فلسطین بوده و نقش سیاسی هنرمندان عرب را در این زمینه نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه آثار هنری فلسطینی ها در لبنان

نمایشگاه آثار هنری فلسطینی ها در لبنان