مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 11:002018-03-18بين الملل

از اصلاح برجام تا اصلاح موشکی


با بررسی یک سال اجرای برجام در دولت دونالد ترامپ و دیگر اعضای 1+5 این سوال مطرح می شود که اساسا اصلاح یا مذاکره مجدد بر سر برجام هدف اصلی آمریکا است یا از ابتدا آنها چیز دیگری را دنبال می کردند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا از همان ابتدا به خوبی می دانست که باز کردن مجدد برجام برای اصلاح آن یا اضافه کردن توافقی جانبی نشدنی و زیر میز زدن است.

همچنین خروج یک جانبه از برجام، پرتاب بومرنگی بود که در نهایت با شدت به سمت خودشان بازمی گشت.

فهماندن این مساله به ترامپ هرچند برای اروپا به سختی و با هزینه سیاسی و رفت و آمدهای دیپلماتیک زیادی همراه بود اما به نظر می آید در نهایت موفق شدند او را به ماندن در برجام راضی کنند.

همان طور که کارشناسان و مقامات اروپایی و آمریکایی بارها به آن اشاره کردند، آنها باید کاری می کردند تا برجام را به شکلی از جلوی چشم و دست ترامپ بردارند، اما آیا این کار امکان پذیر بود؟ و اگر بود به چه شکل؟ ترامپ در یک سال گذشته تمام راه های رفته و نرفته را برای خروج از برجام و پیاده کردن شعار خروج از توافقی که باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا آن را پذیرفت انجام داد.

از اجرای کج دار و مریز برجام تا اعمال تحریم به بهانه فعالیت های تروریستی و حقوق بشری، تهدید شرکت ها و کشورهای اروپایی و آسیایی برای همکاری نکردن با ایران ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از اصلاح برجام تا اصلاح موشکی

از اصلاح برجام تا اصلاح موشکی