مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 09:112018-03-18اقتصادي

اشتغال به سختی نفس می کشد/ سیاست های روحانی چه بلایی بر سر اشتغال آورد؟


اشتغال کم رونقی که در سایه رکود فعالیت واحدهای تولیدی در یک سال گذشته به بار نشست نتیجه خروج واحدهای تولیدی از مدار توسعه یافتگی در طول چهار سال اول دولت حسن روحانی است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اشتغال کم رونقی که در سایه رکود فعالیت واحد های تولیدی در یک سال گذشته به بار نشست نتیجه خروج واحد های تولیدی از مدار توسعه یافتگی در طول چهار سال اول دولت حسن روحانی است که همچنان گلوی صاحبان بنگاه های تولیدی را می فشارد و نتوانسته به حرکت این بخش های تولیدی در مسیر توسعه چندان کمک کند.

هر بار می شنویم که تعدادی از بنگاه های اقتصادی از چرخه اقتصاد کشور خارج شده اند و با هر بار خروج این بنگاه های تولیدی یک گام از توسعه یافتگی و کمک به بهبود زیرساخت های اقتصادی دور شدیم.

وقتی بنگاه تولیدی نتواند وارد مدار توسعه یافتگی شود چگونه می توان به اشتغال فراگیر در اقتصاد امیدوار بود، این در حالی است که هر بار که یکی از این صاحبان تولیدی وارد سراشیبی سقوط می شود خیل عظیمی از نیروی موثر انسانی از چرخه اقتصاد خارج می شوند و بر آمار بیکاران کشور افزوده می شود.

کاهش بیکاریاگر بخواهیم به شاخص ها رجوع کنیم می بینیم که این شاخص ها در طول سال 96 حکایت از بهبود نسبی این ابرچالش اقتصادی دارد، اما به نظر می رسد این آمار به معنای کاهش محسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال به سختی نفس می کشد/ سیاست های روحانی چه بلایی بر سر اشتغال آورد؟

اشتغال به سختی نفس می کشد/ سیاست های روحانی چه بلایی بر سر اشتغال آورد؟