مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 08:052018-03-18فرهنگي

حضور جهانی سینمای ایران در سال 96


سینمای ایران در سال 1396 نیز همچون چند سال اخیر به حضور در جشنواره های مهم جهانی ادامه داد و چندین جایزه نیز بواسطه ی رویدادهای خارجی به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.

- ایسنا در زیر نگاهی خواهد داشت به مهمترین اتفاقاتی که سینمای ایران در طول سال 1396 در عرصه بین المللی تجربه کرد: جشنواره کن در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن که از تاریخ 17 تا 28 می (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) در فرانسه برگزار شد، حضور پنج سینماگر ایرانی در بخش های گوناگون حضور پررنگی را برای سینمای ایران رقم زد.

در این رویداد سینمایی که اصغر فرهادی کارگردان ایرانی با حضور روی صحنه و سخنرانی کوتاه به صورت رسمی آن را افتتاح کرد، فیلم تجربی 24 فریم آخرین ساخته عباس کیارستمی به مناسبت هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به صورت ویژه روی پرده رفت.

تیری فرمائو دبیر جشنواره کن با اعلام حضور آخرین ساخته کیارستمی در کن این فیلم را آمیزه ای از هنر، عکس و نقاشی خواند و کیارستمی را بخشی مهمی از تاریخ سینما و هنر دانست.

همچنین فیلم لِرد به کارگردانی محمد رسول اُف به نمایندگی از سینمای ایران در بخش نوعی نگاه حضور خواهد داشت و در نهایت نیز جایزه بهترین فیلم این بخش را به خود اختصاص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور جهانی سینمای ایران در سال 96

حضور جهانی سینمای ایران در سال 96