مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 17:002018-03-17بين الملل

ادعای نماینده دائم یمن در سازمان ملل درباره ایران


نماینده دائم یمن در سازمان ملل بار دیگر با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران در یمن دخالت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه خبری عدن تایم، خالد الیمانی، نماینده دائم یمن در سازمان ملل مدعی شد: بیانیه شورای امنیت بسیار مهم است و موضوعات زیادی را در بر داشت و علیرغم عدم نام بردن از ایران آن را به طور غیرمستقیم محکوم کرد.

وی با طرح این ادعا که ایران موضوع اصلی این بیانیه بود؛ زیرا از رسیدن به راه حل سیاسی ممانعت می کند، حوثی ها را تحریک می کند و از عدم ثبات در یمن و منطقه حمایت می کند ، افزود: نشانه های واضحی وجود دارد که ایران از موشک های بالستیک و مین ها در جنوب دریای سرخ استفاده می کند و این امر به مدت طولانی به کشتیرانی بین المللی ضرر می رساند.

وی گفت: بیانیه شورای امنیت از تلاش های عربستان و فرماندهی ائتلاف عربی از جمله طرح کمک های بشر دوستانه در یمن تمجید کرد.

الیمانی در رابطه با رد اینگونه ادعاها از سوی مقامات ایرانی مدعی شد: در این موضوع تحولاتی وجود دارد؛ ایران در ابتدا هرگونه دخالت در امور یمن را رد می کرد اما در مرحله بعد آمادگی خود برای توقف جنگ یمن و رسیدن به صلح را اعلام کرد و امروز ایران به طور غیرمستقیم به حوثی ها پیام هایی می فرستد و بر آنها فشار می آورد تا بر روی میز مذاکرات بنشینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای نماینده دائم یمن در سازمان ملل درباره ایران

ادعای نماینده دائم یمن در سازمان ملل درباره ایران