مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 11:402018-03-17سياسي

موزه شهدای زنجان آماده استقبال از گردشگران


معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آمادگی موزه دفاع مقدس زنجان در ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: این موزه در بافت تاریخی و قدیمی شهر در محله معروف به غریبیه بالا قرار دارد.

- علی بیات در گفت وگو با ایسنااظهار کرد: موزه شهدای زنجان زیر نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال 1378 در خانه توفیقی افتتاح شد، این بنای در بافت تاریخی و قدیمی شهر در محله معروف به غریبیه بالا قرار دارد.

وی افزود: این بنا از شمال غرب نزدیک به دروازه رشت و از جنوب نزدیک به دروازه قزوین است، بنای توفیقی از بناهای اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی بوده و به شماره 2664 در 25 اسفندماه 1387 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

بیات اظهار کرد: بنای توفیقی از نقطه نظر سبک معماری و سیاق تزیینی مصادیق الگوی تقارن و رایج در اواخر قاجار و اوایل پهلوی است این موزه در نوع خود بی نظیر است و هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، یادآورشد: موزه شهدای زنجان نجواگر روایت های خونین و حماسه های جاوید است که اگر نسل سومی ها آن حماسه ها و نجواها را در نیابند به تاریخ خواهد پیوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه شهدای زنجان آماده استقبال از گردشگران

موزه شهدای زنجان آماده استقبال از گردشگران