مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 ساعت 16:052018-03-14اجتماعي

شناسایی و سقط 13 جنین معلول در همدان


معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان گفت: امسال با انجام غربالگری ژنتیک از تولد 13 جنین دارای معلولیت در استان جلوگیری به عمل آمد.

- شهرام کوکاییان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک به صورت پایلوت در شهرستان های همدان و نهاوند انجام می شود، افزود: دو گروه افراد 15 تا 25 سال و افرادی که در آستانه قبل از ازدواج قرار دارند، تحت غربالگری ژنتیک قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان آموزش دیده طی پر کردن فرم ها و پرسشنامه هایی افراد دارای ریسک بالا را شناسایی کرده و برای اقدامات مشاوره ای به مشاوران متخصص ارجاع می دهند.

کوکاییان از انجام غربالگری ژنتیک برای 3800 نفر در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: 1500 نفر از این افراد در گروه پیش از ازدواج و 2300 نفر نیز در گروه سنی 15 تا 25سال قرار داشتند.

وی یادآور شد: افراد با ریسک بالا به افرادی اطلاق می شود که ازدواج فامیلی داشته و یا فرزند معلولی در خانواده درجه یک آنها وجود داشته باشد.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: متخصصان امر ژنتیک با کشیدن شجره نامه و آزمایش های تخصصی ژنتیک افراد دارای مشکل را شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: در این راستا برای خانم های بارداری که مشکوک به معلولیت هستند، آزمایش های تخصصی ژنتیک درخواست می شود و بهزیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و سقط 13 جنین معلول در همدان

شناسایی و سقط 13 جنین معلول در همدان