مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 ساعت 09:502018-03-14پزشكي

اندر حکایت داروی ایرانی بیماران تالاسمی + پاسخ سازمان غذا و دارو


در حالی که عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران از در دسترس نبودن داروی دسفرال خبر می دهد و خودداری بیماران تالاسمی از مصرف داروی داخلی را به ضرر آنها می خواند، - سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز تاکید دارد که داروی بیماران تالاسمی به اندازه کافی در داخل تولید می شود، کیفیت مناسبی دارد و در سراسر کشور نیز موجود است.

محمدرضا مشهدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برخی از بیماران مبتلا به تالاسمی از مصرف داروهای ایرانی خودداری می کنند، اظهار کرد: هر بیمار بزرگسال مبتلا به تالاسمی که درمان تزریقی داروی آهن زدا را انجام می دهد، باید حداقل 300 شب در سال این دارو را تزریق کند؛ چون تزریق مکرر خون، آهن بدن فرد را افزایش می دهد و این آهن اضافه، ارگان های مختلف بدن مانند قلب، کبد، ریه و غدد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: بیمارانی که به دلایل مختلف مانند در دسترس نبودن دارو یا ناتوانی در پرداخت هزینه مابه التفاوت داروی خارجی، نمی توانند این دارو را تهیه کنند، درمان خود را رها می کنند.

این امر موجب می شود در چند سال آینده بیمار دچار عوارض متعددی شود که در نهایت باعث کاهش کیفیت زندگی و طول عمر بیمار می شود.

مابه التفاوت هزینه خرید داروی خارجی در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان که بیشترین آمار بیمار تالاسمی را دارند، باعث ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر حکایت داروی ایرانی بیماران تالاسمی + پاسخ سازمان غذا و دارو

اندر حکایت داروی ایرانی بیماران تالاسمی + پاسخ سازمان غذا و دارو