مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1396 ساعت 19:412018-03-13سياسي

پایان سفر ظریف به پاکستان/وزیر خارجه پس از ترک کراچی راهی تهران شد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفری سه روزه به اسلام آباد و کراچی و دیدار و گفت وگو با مقامات پاکستان راهی تهران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که یکشنبه شب 20 اسفند ماه به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود و در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد اسلام آباد شد، در مدت حضورش در این کشور با مقامات پاکستانی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

وی در این سفر با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر، خواجه محمد آصف وزیر خارجه، احسن اقبال وزیر کشور، ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر، سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی و قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

افتتاح نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان به همراه وزیر خارجه پاکستان از دیگر برنامه های حضور ظریف در اسلام آباد بود.

موضوعات امنیتی و حفاظت از مرزها، خط لوله صلح، گسترش همکاری های اقتصادی و پارلمانی و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله مباحث مورد گفت وگو در این ملاقات ها بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه پس از ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد: پاکستان یک همسایه بسیار نز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان سفر ظریف به پاکستان/وزیر خارجه پس از ترک کراچی راهی تهران شد

پایان سفر ظریف به پاکستان/وزیر خارجه پس از ترک کراچی راهی تهران شد