مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1396 ساعت 15:202018-03-13سياسي

گل گل چهارشنبه سوری/ آیین سنتی چهارشنبه سوری در گیلان


مراسم چهارشنبه سوری در نواحی مختلف گیلان با تفاوت هایی اندک اما شبیه به هم اجرا می شود؛ چه زیباست چنین رسومی بس دلنشین که به فراموشی سپرده شده است دوباره جایگزین این ناهنجاری های چهارشنبه سوری در جامعه امروزی شود تا آیین نیاکانمان پاک بماند برای آیندگان.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها چهارشنبه سوری به جای جشن و شادی هر از گاهی به مجلس عزا و ماتم و شب عید را در بیمارستان گذراندن ختم می شود و برخی ها با شنیدن خبر آخرین چهارشنبه سال رعشه بر اندام شان می افتد و بی اختیار می گویند، خدا به خیر کند.

روزهای قبل از چهارشنبه سوری بچه ها نیز با خریدن فشفشه و ترقه از یک هفته قبل به استقبال چهارشنبه و یا بهتر بگوییم به استقبال خطر می روند؛ انگار فراموش کردند، سوختن و کور شدن چشم پسر همسایه را در آخرین چهارشنبه سال گذشته که زجر و ناله های او گوش فلک را کر و دل همه را ریش کرده بود و هر چقدر رسانه ملی تلاش دارد تا با نشان دادن وقایع چهارشنبه سوری کودکان و نوجوانان را نسبت به خطرات آگاه کند گویا گوش جوانان به این حرفها بدهکار نیست.

با این وجود ما تلاش داریم با بیان آداب و رسوم چهارشنبه سوری،خاطره ای دلچسب بسیاری از شما را در گذشته زنده کنیم و به احیای سنت های کهن این مرزو بوم بپردازیم تا جوانان ما بدانند زندگی همه اش ترقه ترکاندن نیست و به قول ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل گل چهارشنبه سوری/ آیین سنتی چهارشنبه سوری در گیلان

گل گل چهارشنبه سوری/ آیین سنتی چهارشنبه سوری در گیلان