مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1396 ساعت 10:362018-03-11پزشكي

متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با فارس مطرح کرد هرآنچه در خصوص تیک عصبی باید بدانید


تیک های عصبی در موارد شدید با دارو قابل کنترل هستند، و حتی بدون درمان هم در درصد کمی از افراد این عارضه مزمن و مادام العمر می شود.

- مهدی خواجوی جراح و متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان " در خصوص تیک های عصبی توضیح داد: بسیاری از ما در محیط مدرسه و کار و زندگی با افرادی برخورد کرده ایم که حرکات غیر طبیعی و غیر ریتمیک در چشم ها و صورت و یا گردن دارند و یا هرچند دقیقه یکبار صداهای عجیب و غریب از خود خارج می کنند و یا از بینی خود صداهایی در می آورند و بعد بینی خود را با دستمال می گیرند و می گویند که آلرژی دارند.

وی گفت: این افراد مبتلا به سندرم تورِت هستند ، سندرم تورت نوعی اختلال ژنتیکی است که مبتلایان به آن هوش و زندگی طبیعی دارند ولی بخش هایی از مغز آن ها مانند هسته دم دار و قشر خاکستری پیشانی(فرونتال) آنها دیرتر از بقیه تکامل میابد و گاهی تا سی سالگی این تکامل به طول می انجامد و در واقع اختلال در گیرنده هیستامینی H3 در مغز خود دارند.

خواجوی افزود: این سندرم در پسرها 4 برابر شایع تر است و درصد زیادی از پسران مبتلا به این سندرم دچار بیش فعالی و دختران مبتلا دچار بیماری وسواس هستند.

این جراح مغز و اعصاب درخصوص نکاتی که در مورد این سندرم باید دانست گفت: اولا افراد نسبت به انجام این حرکات نوعی اجبار ذهنی دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با فارس مطرح کرد هرآنچه در خصوص تیک عصبی باید بدانید

متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با فارس مطرح کرد هرآنچه در خصوص تیک عصبی باید بدانید