مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1396 ساعت 16:302018-03-07اقتصادي

بهره برداری از اولین آبخوان مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود


اولین آبخوان مصنوعی برای تامین آب شرب مصرفی در مقیاس کوچک در پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود روز شنبه، 19 اسفندماه همزمان با مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

- همزمان با مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی صورت می گیرد؛ بهره برداری از اولین آبخوان مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود اولین آبخوان مصنوعی برای تامین آب شرب مصرفی در مقیاس کوچک در پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود روز شنبه، 19 اسفندماه همزمان با مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این طرح با هدف تأمین دائمی آب با کیفیت بالا برای این پردیس و تأمین آب شرب دائمی با کیفیت بالا برای حیات وحش طراحی و اجرا شده است.

در مناطق خشک و نیمه خشک مانند استان سمنان، کاهش نسبی میانگین بارش سالانه و تغییر نوع بارش باعث کاهش شدید میانگین تغذیه سالانه آبخوان ها شده است.

به این ترتیب که در بسیاری از آبخوان های آبرفتی مقدار تغذیه سالانه کمتر از 10 درصد بارش سالانه است و تقریباً تمام بارش به صورت تبخیر از دسترس خارج می شود.

کاهش تغذیه آبخوان ها و استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی افت بسیار زیاد سطح آب های زیرزمینی را موجب شده اند و این امر سبب خشک شدن چشمه ها، قنات ها، کاهش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از اولین آبخوان مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود

بهره برداری از اولین آبخوان مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود